Informasjon om Koronavirus, COVID-19, og hvordan det påvirker Lekang Filter og våre kunder.


Oppdatert 07.04.2020



Hva skjer med våre leveranser?

Alle filterleveranser går foreløpig som normalt. Lokale kunder ved vårt hovedkontor i Hølen kan fortsatt hente varer som er bestilt. Vi har tett dialog med våre leverandører og samarbeidspartnere, og  vi vil melde ifra til våre kunder dersom situasjonen endrer seg.

Hva er status hos våre leverandører?

Våre største leverandører følger utviklingen nøye, og noen har gjort tiltak med blant annet å ta inn ekstra ressurser. Våre italienske leverandører har stengt ned all aktivitet inntil videre, og vi har funnet alternative leverandører av disse produktene.

Kan viruset smitte gjennom pakker?

Folkehelseinstituttets kunnskap om lignende tidligere utbrudd, viser at denne typen virus smitter fra syke mennesker og ikke gjennom pakker og postforsendelser.

Hvilke tiltak gjør vi hos Lekang Filter?

Vi er i full drift, men har gjort følgende tiltak i overensstemmelse med helsemyndighetenes krav:

  • Kundemøter er innstilt på ubestemt tid. Du vil nå kundeservice på telefon 64 98 20 00, og alle dine faste kontaktpersoner som vanlig. Ved behov vil det avtales møter via telefon, Skype/Teams.
  • Alle medarbeidere med mulighet for hjemmekontor jobber hjemmefra. Møter blir gjennomført via telefon, Skype/Teams.
  • For de som er på kontoret og lageret er vi svært nøye med håndhygiene, og at vi holder avstand til hverandre og i forhold til de som leverer og henter varer.
  • For å sikre utsendelse av varer til våre kunder, har vi innført en toskiftsordning på lageret. Slik at vi unngår karantene for alle lagermedarbeidere om vi skulle få et koronautbrudd på lageret.  Vi ber om forståelse for at dette vil kunne medføre noe lenger leveringstid.
  • Utover dette følger vi pålagte karanteneregler og tar ingen risiko ved mistanke om smitte.


Nyttige lenker:
helsenorge.no
Folkehelseinstituttet