Det har snart gått 2 måneder siden norske myndigheter innførte de første korona restriksjonene i Norge. Som alle andre måtte vi ta noen raske grep for å legge om driften. Et viktig mål har vært å opprettholde et stort og riktig lager. Derfor er det gledelig å se at vi også i april måned har oppnådd en servicegrad på 93 %. Vi har hatt jevnt med forespørsler og ordre gjennom hele perioden.
Vi har snakket med to av våre forhandlere om hvordan det går, og om de er fornøyde med leveringene den siste tiden:
Haugsland i Stavanger
«Hos oss er det full rulle. Vi har til og med en nyansettelse. Det er høy aktivitet i anleggsmarkedet på grunn av den milde vinteren. Filtersalget har økt og vi opplever at leveringene fra Lekang kommer som avtalt. På de viktigste maskinene ligger servicegraden tett opp mot 100 prosent», sier leder for delesalg, Kjartan Olsgård.
Ulmatec Skipsservice i Tromsø
«Her det ennå en meter snø, men båtpussen har allikevel startet. Generelt sett er vi litt preget av korona situasjonen med færre serviceoppdrag på den mekaniske delen, så der er noen permittert. Vi leverer mye filter til utenlandske fartøy, fiskebåter og oppdrett, og her er det fortsatt stor aktivitet. I disse utfordrende tider er det viktig for oss å ha en filterleverandør som Lekang, som leverer det de lover», sier daglig leder Rune Bråten.