Lekang Filter oppgraderer LFS – webapplikasjon for håndtering av filter

Lekang Filter lanserer en ny versjon av LFS. LFS er et hjelpemiddel for å finne riktig filter til rett maskin og forenkle innkjøp av filter til en hel maskinpark. Den første LFS versjonen kom allerede i 1980. Lekang Filter har nå oppgradert webapplikasjonen for å optimalisere brukervennligheten og gjøre all håndtering av filter trygg og enkel for sine kunder.

LFS er utviklet av Lekang Group. Lekang Group består av Lekang Filter i Norge, Filterteknik i Sverige, Filterteknik i Danmark og Filterteknik i Finland. LFS lanseringen skjer i alle land.

«Vi har samlet informasjon om maskiner og filter helt siden 1970, da Lekang Filter startet opp i Norge. I 1980 var vi først ute i Norden med å utvikle et filtersystem, for å forenkle våre kunders jobbhverdag. Vi er originalen, og gjennom å samle all kunnskap og data på et sted er vi kundens filterekspert. Sammen med våre kunder har vi utviklet LFS for at de trygt og enkelt skal finne riktig filter til rett maskin», sier Øystein B. Andreassen, Country Manager i Lekang Filter.

LFS forenkler kundenes jobbhverdag

LFS brukere får tilgang til en rekke funksjoner, som:

  • Finne riktig filter til rett maskin – søk på varenummeret eller målene på det filteret du har tilgjengelig, og finn et produkt som har samme kvalitet, eller bedre, enn originalen. Det finnes over 400 000 kryssreferanser i systemet som er relevante for det nordiske markedet.
  • Søk på maskiner – siden 1980 har Lekang Group samlet informasjon om maskiner og hvilke filter som sitter på maskinene. Disse er lagt inn som standardmaskiner, og i dag finnes det 37 000 maskiner i systemet. Hvert år opprettes ca. 1000 nye standardmaskiner som finnes på det nordiske markedet.
  • Opprette egen maskinpark – gjennom å legge inn alle maskiner eller applikasjoner som finnes i maskinparken, får kunden en tydelig oversikt over alle filter og når de bør byttes. Maskinpark funksjonen er alltid tilgjengelig både på mobil og desktop.
  • Administrere kunder – det er mulig å administrere egne kunder i LFS, noe som letter arbeidet for Lekang Filter forhandlere. Ved å bygge opp maskinparker for kunder, er det enkelt å hjelpe de med å finne riktig filter.
  • Effektiv e-handel – gjennom en moderne og effektiv webshop med over 20 000 produkter, kan kundene legge ordre både på mobil og desktop. Videre er det enkelt å følge ordrestatus i LFS – man kan blant annet se status pr ordrelinje, spore pakker og motta live oppdateringer om endringer.

Til daglig jobber tre medarbeidere med å utvikle LFS, med å kontrollere data og informasjon og utvikle funksjonaliteten. Øystein B. Andreassen, forklarer hvordan LFS skaper en trygg jobbhverdag for kundene:

«LFS er en service for våre kunder. Med riktig filter på rett maskin kan våre kunder fokusere på sin kjernevirksomhet. Ved å unngå unødvendige driftsstanser blir også produktiviteten høyere, noe som skaper bedre lønnsomhet».

I tillegg til webapplikasjonen LFS, tilbyr Lekang Group support for kundene på mer avanserte filterløsninger. Lekang Group består av over 70 medarbeidere og har 50 års erfaring innen filterering av brennstoff, hydraulikk, prosess, støv, ventilasjon og trykkluft.

Kontaktperson
Øystein B. Andreassen, Country Manager, Lekang Filter AS
97 70 94 41
oba@lekangfilter.no

Hvordan får du tilgang til LFS? 
LFS er utviklet for Lekang Filter sine kunder. Søk om om å bli ny kunde her